Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Mimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Czym jest filtr Google

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.

Copyright © . All Rights Reserved