
Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których kluczową funkcją jest promocja usług lub produktów danej firmy. Mogą być emitowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (ekrany w komunikacji publicznej) lub przed seansami w kinach. W dobie powszechnego dostępu do internetu doskonałym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, przed teledyskami na YouTube albo jako treści sponsorowanej na Facebooku. Sporo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejsza metoda na reklamę usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe z reguły nie przekraczają pół minuty i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, zatem przy ich produkcji istotne jest kreatywne, nietuzinkowe ujęcie wizualizowanego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach między programami, ich kreatorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o przykucie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również odpowiednio dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – skorzystaj z usług zawodowców
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (drony, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, kamery tradycyjne i sportowe), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także profesjonalnych lektorów i aktorów. Bazą dobrego filmu reklamowego jest zawsze interesujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący swoja inwencją, a czasem nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.