
O co chodzi z filtrami Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one z uwagi na stosowanie w pozycjonowaniu metod “black hat”.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w obu przypadkach jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.