Rozwój kompetencji pracowników – jak zacząć?

Rozwój kompetencji pracowników. Zdobądź więcej szczegółów

Wzrasta grono pracodawców, którzy dostrzegają, że rozwój pracowników znacząco przekłada się na powodzenie całej firmy. Zmotywowany personel posiadający szeroki arsenał umiejętności miękkich to przecież istotny filar każdego przedsiębiorstwa.

Rozwój kompetencji pracowników – odkryj prawdziwe możliwości swojego zespołu

Audyt personalny pracowników pozwalający na ewaluację ich indywidualnych kwalifikacji i uwarunkowań może pomóc pracodawcy w dobraniu zespołu, który będzie przygotowany na rozmaite wyzwania. Za pośrednictwem audytu Assessment Center/Development Center zrealizowanego przez profesjonalnego doradcę zawodowego można wychwycić, kto z zatrudnionych przejawia zdolności kierownicze i będzie odpowiednim przełożonym teamu. Sesje AC/DC mogą być wykonywane różnymi metodami – m.in. w postaci sesji indywidualnych lub grupowych. W czasie audytów z pracownikami wykorzystywane są wypróbowane techniki szkoleniowe, np. case study (studium przypadku), symulacje, wywiady oraz zadania w grupach. Przy ich użyciu można wydobyć prawdziwy potencjał zespołu i wspomóc rozwój pracowników. Po zakończeniu audytu można prowadzić dalej pracę z kadrą w postaci coachingu.

Jak przebiega audyt AC/DC i rozwój kompetencji pracowników?

Poprawnie opracowany audyt jest podzielony na kilka części. Rozpoczyna się od przeglądu kompetencji potrzebnych do pełnienia danej funkcji w firmie. W następnej kolejności audytor dobiera narzędzia, które będą użyte w czasie sesji. Kolejnym stadium jest zasygnalizowanie intencji sesji, a także tego, co chce się za jej sprawą wypracować. Równie istotne jest też miejsce, w którym będą poprowadzone sesje z zespołem – musi ono zapewniać komfort, który wspomoże osiągnięcie założeń audytu. Sama sesja AC/DC (indywidualna bądź grupowa) jest przeprowadzana przez doświadczonych doradców z wykształceniem psychologicznym. Sesja trwa od czterech do sześciu godzin. Po jej przeprowadzeniu Klient odbiera wyczerpujący, spersonalizowany protokół, w którym znajduje się ocena kompetencji audytowanych osób, wyliczone są ich silne strony oraz podane są informacje, jak powinien być prowadzony kolejny etap rozwoju pracowników. Audyt zamyka feedback.

Jan Kłusak - doradca HR, coach biznesu, psycholog

Mob.: +48 500 456 374
E-mail: [email protected]

Copyright © . All Rights Reserved