
Pragniesz poznać więcej informacji o audytach stron internetowych? Wejdź na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza ewaluację firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem różnych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie możliwości rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak metadane, szybkość wczytywania się witryny, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Oprócz samego wykazania błędów i uchybień, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykazała ona wszystkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – płatny, a może darmowy?
W sieci jest sporo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i za darmo przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Bezpłatne narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już odkryją pewne uchybienia na stronie, to z reguły nie wszystkie. Mnóstwo problemów (np. w kodzie) dostrzec można tylko podczas analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od kilku dni do mniej więcej 30 dni. Czas na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich najważniejszych błędów występujących w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na otwartym szablonie lub na platformie pokroju Shoper czy Magento, to rzeczy do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy strona powoli się wczytuje i ma praktycznie zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.
Jakie błędy odkrywa SEO audyt?
Dokładnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć wiele wad witryny, między innymi:
- brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
- przyczyny niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do strony dla robotów,
- poprawność kodu strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- słaba jakość treści na stronie,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej oraz desktopowej
.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]